În 1987, primele modele Volvo 760 şi 780 cu airbag pentru şofer ies de pe linia de asamblare. 25 de ani mai târziu, în 2012, suedezii anunţă lansarea primei maşini din lume cu airbag pentru pietoni – Volvo V40. Dar acestea nu sunt singurele inovaţii marca Volvo care au scopul de a salva vieţi.
În 1995, Volvo Car Corporation montează ca echipament standard pe modelul 850 primele airbag-uri laterale din lume montate în spătarele scaunelor. Apoi, Volvo a continuat să lucreze la această tehnologie şi a lansat, în 1998, primul airbag-cortină (sau cortină gonflabilă – IC) montat în plafon, iar primul model care a primit acest echipament a fost S80.
Cortina gonflabilă din acoperiş a fost montată ca echipament standard pe toate modelele Volvo produse din 1998 şi până în prezent, cu excepţia decapotabilei C70. În locul cortinelor montate în plafon, modelul C70 are fost dotat cu două airbag-uri cortină montate în uşi, care se umflă în sus şi rămân umflate pentru a proteja pasagerii în cazul rostogolirii maşinii.
Timp 25 de ani, tehnologia airbag-ului a evoluat continuu. „Performanţele airbag-urilor a crescut semnificativ. Tehnologia de astăzi este mult mai adaptată pentru secvenţa coliziunii şi pentru felul în care pasagerii sunt mişcaţi de forţele accidentului. După 25 de ani, perfecţionarea tehnologiei airbag-ului este o parte vitală a scopului nostru de a construi cele mai sigure maşini din lume”, a declarat Lennart Johansson, manager senior al departamentului de siguranţă interioară la Volvo Car Corporation.
Ultima găselniţă a suedezilor în materie de siguranţă este airbag-ul pentru pietoni. Acesta a fost montat în premieră pe noul model hatchback V40 şi are scopul de a-i proteja pe pietonii care sunt loviţi de maşină. În cazul unui accident, airbag-ul montat la baza parbrizului se umflă şi ridică o parte a capotei, astfel încât creează o zonă moale pentru corpul pietonului lovit. La mijlocul acestui an, EuroNCAP a acordat noului Volvo V40 cel mai mare punctaj din istoria organizaţiei.